Sinebrychoff Classic Long Drink Grapefruit, Sinebrychoff / Sinebrychoff Supply Company Oy, Kerava / Carlsberg Group, Kööpenhamina, Tanska (12-19)

5,5 %-til., LD – long drink sekoitejuoma, valmistettu osittain käymisteitse. Sisältää sokeria 57,0 (Alko 60,0) g/l., energiaa 230 / 55,0 (Alko 60,0) kJ/kcal/100 ml. Ainekset: vesi, sokeri, gin, glukoosisiirappi, luotaiset aromit, hiilidioksidi, happamuudensäätö- (sitruunahappo), stabilointi- (E414 ja E445) ja säilöntälisäaineet (E202); energia 230 kJ / 55 kcal, proteiinit 0 g, hiilihydraatti 5,8 g, josta sokereita 5,7 g, rasva 0 g, josta tyydyttynyttä 0 g, suola 0 g / 100 ml.

Tölkki 0,33 l. Alkon vähittäismyyntihinta 2,46 €. (P.E.-pvm 06.03.2019)

Pisteet 90 / 100.

koffclassicLDgrapefruit19tlkVäri on vaalea, harmaa, heikosti läpikuultava, samea. Tuoksu on vaimea, hennosti hedelmämäinen. Maku on kevyt, makea, raikas, hedelmämäinen, oikea gin maistuu mukavasti.

Suomen markkinoille valmistetussa tölkissä mainostetaan: ”Made for Finland” (’tehty Suomelle / Suomea varten’) ja “Always delicious, always refreshing” (’aina herkullinen, aina virkistävä’). 

Valmistajan mukaan tuote on saatavissa ravintoloissa, tukuissa ja Alkossa (Koffin edelleen jakama tieto lienee ajalta ennen alkoholilain muutosta!). Alkossa on myös Sinebrychoff Classic Long Drink Cranberry (5,5 %, 2,46 € / 0,33 l. tlk) ja Sinebrychoff Classic Long Drink Lime (5,5 %, 3,64 € / 0,5 l. tlk).

Tölkkiteksti kokonaan: ”Me suomalaiset olemme ylpeitä lonkerostamme. Ja miksi emme olisi? Mehän sen keksimme. Tästä todennäköisesti hienoimmasta keksinnöstämme tuli pian todellinen suosikki. Kunnianosoituksena tälle suomalaiselle keksinnölle teimme mielestämme kaikkien aikojen parhaimman makuisen lonkeron, Sinebrychoff Classic Long Drinkin.”

TIETOA: Gini lonkero (Gin Long Drink) on kehitetty vuoden 1952 Helsingin kesäolympialaisten valtavan yleisömäärän palvelun nopeuttamiseksi. Valmiin sekoitejuoman kehitti silloinen kivennäisvesi- ja virvoitusjuomayhtiö Oy Hartwall Ab, joka alkoi hankkia myös olutpanimoita myöhemmin 1960-luvulla. Hartwallista kehittyi Sinebrychoffin suurin kilpailija. Hartwall OriGINnal Long Drink (5,5 %) on edelleen vakituisessa tuotannossa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s